Δείτε ΕΔΩ τις διαφάνειες της ενότητας, όπως διδάχτηκε στην τάξη
. Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΟΥΣ ΜΟΡΑΒΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ
ΒΟΥΛΓΑΡΟΥΣ
α. Ο εκχριστιανισμός των Μοραβών
∎ Ο ηγεμόνας της Μοραβίας Ραστισλάβος
ζήτησε από το Βυζάντιο (862-863) ιεραποστόλους για να ασπαστεί ο λαός του
το Χριστιανισμό. Σκοπός του ήταν να βρει στήριγμα για να αντιμετωπίσει τους
εξωτερικούς κινδύνους ( Γερμανοί, Βούλγαροι).
∎ Η ανταπόκριση της στρατιωτικής
και πολιτικής ηγεσίας του Βυζαντίου ήταν θετική
∎ Αποστέλλονται για το σκοπό αυτό
στη Μοραβία οι αδελφοί Κύριλλος (κατά κόσμον Κωνσταντίνος) και Μεθόδιος,
από τη Θεσσαλονίκη, ικανοί διπλωμάτες και λόγιοι, γνώστες της σλαβικής και
άλλων γλωσσών.
- Ο Κύριλλος δημιούργησε ένα σλαβικό
αλφάβητο που απέδιδε τις φωνητικές ιδιαιτερότητες της γλώσσας, το οποίο ως
σήμερα ονομάζεται Κυριλλικό.
- Επίσης απέδωσε στα σλαβικά τη
Θεία Λειτουργία και τα ιερά βιβλία.
β. Σημασία του εκχριστιανισμού.
∎ Με τη χρήση της σλαβικής
διευκολύνθηκαν οι Μοραβοί στην κατανόηση του χριστιανικού λόγου.
∎ Οργανώθηκε η Σλαβική Εκκλησία
(863-866).
∎ Μυήθηκαν οι Σλάβοι στον
πολιτισμό των Ελλήνων και του Χριστιανισμού.
∎ Επιτεύχθηκε ενότητα των Σλάβων,
λόγω της κοινής καταγωγής και της κοινής πίστης.
γ. Ο εκχριστιανισμός των
Βουλγάρων
∎ Η Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία
επιθυμούσε να εκχριστιανίσει τους Βουλγάρους.
∎ Ο βυζαντινός στρατός υποχρέωσε
τότε τον ηγεμόνα των Βουλγάρων Βόρη να βαπτισθεί με ανάδοχο τον αυτοκράτορα
Μιχαήλ Γ’ (864).
∎ Ακολούθησε νέα επέμβαση του
πάπα με πρόσκληση του Βόρη.
∎ Ο Πατριάρχης Φώτιος κατηγόρησε
τη ρωμαϊκή εκκλησία για λειτουργικά και δογματικά λάθη.
∎ Η σύνοδος του 867 αναθεμάτισε
τον πάπα, απέρριψε το δόγμα περί διπλής εκπόρευσης του Αγίου Πνεύματος (filioque), και καταδίκασε την επέμβαση
της Ρώμης στη Βουλγαρία.
∎ Με απόφαση της συνόδου του 870
η εκκλησία της Βουλγαρίας υπάχθηκε στο Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλια δεν εκφράζουν τις απόψεις του διαχειριστή του ιστότοπου, Κακόβουλα, υβριστικά και προσβλητικά σχόλια θα διαγράφονται.